Ads 468x60px

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Απολύθηκα, απολύθηκε, απολύθηκαν…


Μια συγκριτική έρευνα στα social media...
Η BaaS, πιστή στο μηνιαίο “ερευνητικό” ραντεβού με τους αναγνώστες του blog της, διάλεξε ένα θέμα που απασχολεί έντονα το ελληνικό – και όχι μόνο – Internet: το θέμα της ανεργίας όπως εκφράζεται από...

τους χρήστες των Κοινωνικών Μέσεων. Στόχος μας, να σας δείξουμε πόσο και πού συζητιέται το θέμα και, παράλληλα, να συγκρίνουμε τα τωρινά δεδομένα (Δεκέμβριος 2011- Ιανουάριος 2012) με εκείνα της αντίστοιχης περσινής περιόδου (Δεκέμβριος 2010 – Ιανουάριος 2011).

“Απολύθηκα – απολύθηκε – απολύθηκαν“: Αυτό είναι το ρήμα – κλειδί της έρευνάς μας, σε όλες του τις κλίσεις, καθώς και άλλες παρόμοιες εκφράσεις που χρησιμοποιούμε (π.χ. με απέλυσαν, έχασα τη δουλειά μου κ.ά.). Λόγω του τεράστιου όγκου άρθρων και συζητήσεων για αυτό το θέμα στο διαδίκτυο, δεν
συμπεριλάβαμε στην έρευνα λέξεις όπως ‘ανεργία’ και ‘απολύσεις’, γιατί μας ενδιέφεραν κυρίως οι αναφορές σε πραγματικά γεγονότα και όχι οι θεωρητικές συζητήσεις ή προβλέψεις. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι τα περισσότερα αποτελέσματα θα αποτελούσαν προσωπικές μαρτυρίες ή αναφορές σε φίλους/γνωστούς (φυσικά, η αναζήτηση έγινε, όπως πάντα, σε δημόσιες σελίδες και όχι σε προσωπικά προφίλ). Σαφώς και κάποια αποτελέσματα προέρχονται από ειδησεογραφικά sites (π.χ. ‘απολύθηκαν Χ άτομα από την Ψ εταιρία), αλλά και αυτά τα άρθρα αντιπροσωπεύουν κυρίως γεγονότα και όχι θεωρητικές συζητήσεις.

Η έρευνα έγινε με το καλύτερο εργαλείο Social Media Monitoring παγκοσμίως, το Alterian SM2, το οποίο με τη συμβολή της BaaS, έχει πλέον τη δυνατότητα να αναλύει και την ελληνική γλώσσα ανιχνεύοντας το συναίσθημα που εκφράζεται στις online συζητήσεις.

Η έρευνα έγινε με το καλύτερο εργαλείο Social Media Monitoring παγκοσμίως, το Alterian SM2, το οποίο με τη συμβολή της BaaS, έχει πλέον τη δυνατότητα να αναλύει και την ελληνική γλώσσα ανιχνεύοντας το συναίσθημα που εκφράζεται στις online συζητήσεις.

Ας δούμε λοιπόν, τα αποτελέσματα:

Εικόνα 1: Σύγκριση: Δεκέμβριος 2011 & Ιανουάριος 2012 vs Δεκέμβριος 2010 & Ιανουάριος 2011

Η κόκκινη γραμμή αντιπροσωπεύει τη φετινή περίοδο, ενώ η γαλάζια γραμμή αντιπροσωπεύει την περσινή περίοδο.



Όπως βλέπετε, οι απολύσεις… χτύπησαν κόκκινο και στα social media! Είναι φανερό ότι φέτος έχουμε σε πολλές περιπτώσεις τουλάχιστον διπλάσιες αναφορές της λέξης “απολύθηκα” σε σύγκριση με πέρυσι. Και μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα θέμα – ταμπού, το οποίο πολλοί θα δίσταζαν να συζητήσουν δημοσίως. Γνωρίζουμε βέβαια ότι η ανεργία σημείωσε άνοδο τους τελευταίους μήνες και οι απολύσεις έχουν εξελιχθεί σε πολύ συχνό θέμα συζήτησης. Το ερώτημα είναι αν το παραπάνω γράφημα αντικατοπτρίζει και μια τάση των χρηστών να κουβεντιάζουν πλέον πιο ελεύθερα το θέμα στα Κοινωνικά Μέσα. Θα σας απαντήσουμε σε αυτό παρακάτω…


Εικόνες 2 & 3: Ρυθμός συζητήσεων

Όπως θα παρατηρήσετε στις παρακάτω εικόνες, οι ρυθμοί των συζητήσεων στις δύο χρονικές περιόδους μοιάζουν, όμως φέτος έχουμε πολύ μεγαλύτερο αριθμό αναφορών. Συγκεκριμένα, μετρήσαμε 1812 αναφορές το τελευταίο δίμηνο (μέσος όρος 29,2 αναφορές ανά ημέρα), ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο μετρήσαμε 1116 αναφορές (μέσος όρος 18 ανά ημέρα).

Δεκέμβριος 2010 & Ιανουάριος 2011





Το ‘θετικό’ είναι ότι στην περσινή εικόνα παρατηρείται ανοδική τάση των αναφορών, ενώ στη φετινή παρατηρείται μια ελαφρώς πτωτική τάση τον Ιανουάριο σε σχέση με τον Δεκέμβριο. Ειλικρινά, ελπίζουμε αυτό να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.


Εικόνες 4 & 5: Κατανομή αναφορών στα διάφορα Μέσα

Η κατανομή των συζητήσεων στα διάφορα Κοινωνικά Μέσα είναι παρόμοια και στις δύο χρονικές περιόδους. Για σοβαρά θέματα σαν αυτό οι χρήστες εκφράζονται κυρίως στα blogs και όχι τόσο στο Facebook (Social Network) ή στο Twitter (Microblog).





Να σημειώσουμε εδώ ότι πολλοί χρήστες μιλάνε για τις απολύσεις γνωστών τους, αλλά λίγοι μιλάνε για τη δική τους απόλυση. H λέξη ‘απολύθηκα’ (και οι παρόμοιές της) σε πρώτο πρόσωπο βρέθηκε σε 210 αναφορές από τις περίπου 3000 που συγκεντρώθηκαν συνολικά και στις δύο χρονικές περιόδους! Και η συντριπτική πλειοψηφία τους σε blogs. Προφανώς, παρά την άνοδο των κοινωνικών δικτύων, οι χρήστες συνεχίζουν να εμπιστεύονται περισσότερο τα blogs όταν θέλουν να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες. Τα blogs ευνοούν την παράθεση τέτοιων σχολίων, αφού παρέχουν στους επισκέπτες τους χώρο για αρκετές λέξεις, αλλά και συναισθήματα. Ελαφρά άνοδος των πιο προσωπικών αναφορών υπήρξε φέτος στο Twitter, το οποίο βέβαια επιτρέπει πιο ‘τηλεγραφικά’ μηνύματα. Στο Facebook από την άλλη, το δίκτυο της ‘χαράς’ και του marketing, φαίνεται ότι συνήθως αποφεύγονται τέτοιες συζητήσεις που “ρίχνουν” ψυχολογικά τους χρήστες. (Φυσικά, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι γράφτηκε στις προσωπικές σελίδες του Facebook που δεν είναι ‘ανοιχτές’ στο κοινό).

Σας άρεσε το Post,Κάντε μας like εδώ:

Διαβάστε περισσότερα...

Μια συγκριτική έρευνα στα social media...
Η BaaS, πιστή στο μηνιαίο “ερευνητικό” ραντεβού με τους αναγνώστες του blog της, διάλεξε ένα θέμα που απασχολεί έντονα το ελληνικό – και όχι μόνο – Internet: το θέμα της ανεργίας όπως εκφράζεται από...

τους χρήστες των Κοινωνικών Μέσεων. Στόχος μας, να σας δείξουμε πόσο και πού συζητιέται το θέμα και, παράλληλα, να συγκρίνουμε τα τωρινά δεδομένα (Δεκέμβριος 2011- Ιανουάριος 2012) με εκείνα της αντίστοιχης περσινής περιόδου (Δεκέμβριος 2010 – Ιανουάριος 2011).

“Απολύθηκα – απολύθηκε – απολύθηκαν“: Αυτό είναι το ρήμα – κλειδί της έρευνάς μας, σε όλες του τις κλίσεις, καθώς και άλλες παρόμοιες εκφράσεις που χρησιμοποιούμε (π.χ. με απέλυσαν, έχασα τη δουλειά μου κ.ά.). Λόγω του τεράστιου όγκου άρθρων και συζητήσεων για αυτό το θέμα στο διαδίκτυο, δεν
συμπεριλάβαμε στην έρευνα λέξεις όπως ‘ανεργία’ και ‘απολύσεις’, γιατί μας ενδιέφεραν κυρίως οι αναφορές σε πραγματικά γεγονότα και όχι οι θεωρητικές συζητήσεις ή προβλέψεις. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι τα περισσότερα αποτελέσματα θα αποτελούσαν προσωπικές μαρτυρίες ή αναφορές σε φίλους/γνωστούς (φυσικά, η αναζήτηση έγινε, όπως πάντα, σε δημόσιες σελίδες και όχι σε προσωπικά προφίλ). Σαφώς και κάποια αποτελέσματα προέρχονται από ειδησεογραφικά sites (π.χ. ‘απολύθηκαν Χ άτομα από την Ψ εταιρία), αλλά και αυτά τα άρθρα αντιπροσωπεύουν κυρίως γεγονότα και όχι θεωρητικές συζητήσεις.

Η έρευνα έγινε με το καλύτερο εργαλείο Social Media Monitoring παγκοσμίως, το Alterian SM2, το οποίο με τη συμβολή της BaaS, έχει πλέον τη δυνατότητα να αναλύει και την ελληνική γλώσσα ανιχνεύοντας το συναίσθημα που εκφράζεται στις online συζητήσεις.

Η έρευνα έγινε με το καλύτερο εργαλείο Social Media Monitoring παγκοσμίως, το Alterian SM2, το οποίο με τη συμβολή της BaaS, έχει πλέον τη δυνατότητα να αναλύει και την ελληνική γλώσσα ανιχνεύοντας το συναίσθημα που εκφράζεται στις online συζητήσεις.

Ας δούμε λοιπόν, τα αποτελέσματα:

Εικόνα 1: Σύγκριση: Δεκέμβριος 2011 & Ιανουάριος 2012 vs Δεκέμβριος 2010 & Ιανουάριος 2011

Η κόκκινη γραμμή αντιπροσωπεύει τη φετινή περίοδο, ενώ η γαλάζια γραμμή αντιπροσωπεύει την περσινή περίοδο.



Όπως βλέπετε, οι απολύσεις… χτύπησαν κόκκινο και στα social media! Είναι φανερό ότι φέτος έχουμε σε πολλές περιπτώσεις τουλάχιστον διπλάσιες αναφορές της λέξης “απολύθηκα” σε σύγκριση με πέρυσι. Και μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα θέμα – ταμπού, το οποίο πολλοί θα δίσταζαν να συζητήσουν δημοσίως. Γνωρίζουμε βέβαια ότι η ανεργία σημείωσε άνοδο τους τελευταίους μήνες και οι απολύσεις έχουν εξελιχθεί σε πολύ συχνό θέμα συζήτησης. Το ερώτημα είναι αν το παραπάνω γράφημα αντικατοπτρίζει και μια τάση των χρηστών να κουβεντιάζουν πλέον πιο ελεύθερα το θέμα στα Κοινωνικά Μέσα. Θα σας απαντήσουμε σε αυτό παρακάτω…


Εικόνες 2 & 3: Ρυθμός συζητήσεων

Όπως θα παρατηρήσετε στις παρακάτω εικόνες, οι ρυθμοί των συζητήσεων στις δύο χρονικές περιόδους μοιάζουν, όμως φέτος έχουμε πολύ μεγαλύτερο αριθμό αναφορών. Συγκεκριμένα, μετρήσαμε 1812 αναφορές το τελευταίο δίμηνο (μέσος όρος 29,2 αναφορές ανά ημέρα), ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο μετρήσαμε 1116 αναφορές (μέσος όρος 18 ανά ημέρα).

Δεκέμβριος 2010 & Ιανουάριος 2011





Το ‘θετικό’ είναι ότι στην περσινή εικόνα παρατηρείται ανοδική τάση των αναφορών, ενώ στη φετινή παρατηρείται μια ελαφρώς πτωτική τάση τον Ιανουάριο σε σχέση με τον Δεκέμβριο. Ειλικρινά, ελπίζουμε αυτό να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα.


Εικόνες 4 & 5: Κατανομή αναφορών στα διάφορα Μέσα

Η κατανομή των συζητήσεων στα διάφορα Κοινωνικά Μέσα είναι παρόμοια και στις δύο χρονικές περιόδους. Για σοβαρά θέματα σαν αυτό οι χρήστες εκφράζονται κυρίως στα blogs και όχι τόσο στο Facebook (Social Network) ή στο Twitter (Microblog).





Να σημειώσουμε εδώ ότι πολλοί χρήστες μιλάνε για τις απολύσεις γνωστών τους, αλλά λίγοι μιλάνε για τη δική τους απόλυση. H λέξη ‘απολύθηκα’ (και οι παρόμοιές της) σε πρώτο πρόσωπο βρέθηκε σε 210 αναφορές από τις περίπου 3000 που συγκεντρώθηκαν συνολικά και στις δύο χρονικές περιόδους! Και η συντριπτική πλειοψηφία τους σε blogs. Προφανώς, παρά την άνοδο των κοινωνικών δικτύων, οι χρήστες συνεχίζουν να εμπιστεύονται περισσότερο τα blogs όταν θέλουν να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες. Τα blogs ευνοούν την παράθεση τέτοιων σχολίων, αφού παρέχουν στους επισκέπτες τους χώρο για αρκετές λέξεις, αλλά και συναισθήματα. Ελαφρά άνοδος των πιο προσωπικών αναφορών υπήρξε φέτος στο Twitter, το οποίο βέβαια επιτρέπει πιο ‘τηλεγραφικά’ μηνύματα. Στο Facebook από την άλλη, το δίκτυο της ‘χαράς’ και του marketing, φαίνεται ότι συνήθως αποφεύγονται τέτοιες συζητήσεις που “ρίχνουν” ψυχολογικά τους χρήστες. (Φυσικά, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι γράφτηκε στις προσωπικές σελίδες του Facebook που δεν είναι ‘ανοιχτές’ στο κοινό).

Σας άρεσε το Post,Κάντε μας like εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου